miercuri , 11 septembrie 2024

Plecarea de pe loc

Inainte de a pleca de pe loc conducatorul auto trebuie sa se asigure cu privire la urmatoarele:

  • ca in bord nu este aprins niciun martor luminos de culoare rosie;
  • ca are eliberata frana de stationare;
  • ca toate portierele sunt inchise;
  • ca toti pasagerii au centura de siguranta cuplata.

Plecarea de pe loc se realizeaza cu ajutorul pedalei de ambreiaj si a pedalei de acceleratie.

Pentru a pune autovehiculul in miscare se va actiona astfel:

  • se actioneaza pedala de ambreiaj la podea;
  • se introduce schimbatorul in treapta 1 de viteza;
  • se va semnaliza directia in care se doreste deplasarea;
  • se va asigura stanga – dreapta in oglinzile retrovizoare, cat si in geamurile laterale fata;
  • se va ridica incet pedala de ambreiaj pana in momentul in care autovehiculul incepe sa se puna in miscare, punct in care ambreiajul se va mentine cuplat; iar in tot acest timp se va apasa incet pedala de acceleratie pana la o tonalitate a motorului de 1500 – 2000 rotatii/minut, urmand ca pedala de ambreiaj sa se elibereze incet pana cand se ajunge la sfarsitul cursei;
  • se va continua cu apasarea pedalei de acceleratie.

       

Procedeul folosit la miscarea picioarelor pe pedale este unul de tip forfecare – in timp ce pedala de ambreiaj se va ridica, se va apasa concomitent pedala de acceleratie, iar in timp ce se apasa pedala de ambreiaj, se va ridica incet pedala de acceleratie.

De ce se opreste motorul?

  1. Pedala de ambreiaj este eliberata prea repede;
  2. Nu se accelereaza suficient la plecarea de pe loc;
  3. La oprirea autovehiculului nu se apasa pedala de ambreiaj;
  4. La plecarea de pe loc nu s-a folosit treapta 1 sau treapta de mers inapoi si s-a folosit o treapta necorespunzatoare vitezei de deplasare  (spre exemplu: in loc de treapta 2 s-a folosit treapta 4 sau 6)

Dce nu se deplaseaza autovehiculul?

  1. Motorul este oprit;
  2. Frana de stationare este actionata;
  3. Schimbatorul nu este introdus in treapta de viteza.

Observatii

  • Daca la plecarea de pe loc, motorul este sub-turat, se datoreaza faptului ca pedala de acceleratie nu a fost apasata la timp;
  • Daca la plecarea de pe loc autovehiculul este supra-turat, atunci se recomanda eliberarea pedalei de acceleratie ( dar nu de tot ).

 

Recomandăm vizionarea acestui videoclip la calitatea de 1080p60 HD

Sumar :

00:00 Introducere

01:24 Prezentarea podului pedalier și a modului de apăsare a pedalelor

02:57 Pornirea motorului

05:07 Exerciții de inițiere în vederea executării manevrei de plecare de pe loc

07:22 Prezentrea etapizată a porcesului care stă la baza manevrei de plecare de pe loc

10:25 Oprirea autovehiculului

11:10 Când nu poate fi executată manevra de plecare de pe loc ?

11:22 De ce se oprește motorul ?

12:15 Plecarea de pe loc la mașinile care au sistem de transmisie automat

 

Asteptam in comentarii propunerile voastre despre ce alte articole v-ar interesa sa cititi

 

About Bl8gAut8R8m.Admin

Check Also

schimbarea treptelor de viteza

Schimbarea treptelor de viteza

Post Views: 419

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *